Recenzie na jednotlivé časti série:

1. Vampýrská Akademie
  2. Mrazivý Polibek
  3. Stínem Políbená
  4. Krvavý Slib
  5. Spoutáni Magií
  6. Poslední Oběť

Rose Hathawayová sedí v cele smrti a čeká na popravu za vraždu, kterou nespáchala. Před krutým osudem ji zachrání kamarádi a ona se ocitá na útěku. Společně se svou láskou Dimitrijem a dalšími přáteli se snaží nalézt jediného člověka, který ji může spasit. Její nejlepší kamarádka Lissa se ji snaží zachránit tím, že se uchází o královský trůn. K dosažení nesnadného cíle však musí nalézt ztraceného sourozence, a to je velmi nesnadný a nebezpečný úkol. Lissa a její přátelé musí najednou spoléhat na dávné nepřátele a začít pochybovat o těch, kterým dříve věřili… Teď se opravdu rozhoduje o všem… Kterou ze svých lásek si Rose zvolí za životního partnera: Dimitrije, nebo Adriana? Co všechno bude muset Rose obětovat pro záchranu své kamarádky? A neztratí během toho všeho jedna druhou?

A po strastiplných piatich knihách zo série Vampire Academy som sa nakoniec aj ja dopracovala k tej poslednej, a to k Last Sacrifice. Ani sa mi nechce veriť, že už je koniec, mám podobné pocity, ako keď som sa lúčila s Harrym, a to už je silné tvrdenie.

Je len málo sérií, ktoré si svoju kvalitu zachovajú až do úplného konca. A to hovorím o troj/štvordielnych sériách. VA má šesť dielov a po dočítaní série mám naozaj problém rozhodnúť sa, ktorý bol najslabší. Autorka, Richelle Mead, ukázala neuveriteľné zručnosti: dôvtip, prefíkanosť a inteligenciu, skvelé zručnosti vo vytváraní akcie… a vďaka tomu sa zaradila medzi moje obľúbené autorky.

Na začiatku tejto časti sa Rose ocitá asi v najhoršej situácii v akej sa kedy ocitla. A to už je čo povedať. Rose je obvinená z vraždy kráľovnej Tatiany, je vo väzení a čaká na rozsudok smrti. Ale Rose ma skvelých superakčných kamošov, ktorí jej osud nenechajú na rozhodnutí súdu a vrhnú sa do záchrannej akcie – dostanú Rose z väzenia…a tak sa z Rose stáva utečenec. A čo je ešte lepšie: utečenec po boku s Dimitrim. Konečne s normálnym Dimitrim. Ale čo by to bola za Rose keby si len tak sedela na zadku a čakala, kedy sa podarí Lisse, Christianovi, Adrianovi, Abemu atď. očistiť jej meno na Kráľovskom dvore? Takže, Rose sa vyberá hľadať Lissinho strateného nemanželského súrodenca, ktorý jej umožní kandidovať za kráľovnú a, samozrejme, zmätok, ktorý jeho alebo jej príchod na Dvor spôsobí získa trochu času pre hľadanie pravého vraha kráľovnej naviac.

Z predošlých riadkov môžete usúdiť, že pri čítaní sa rozhodne nudiť nebudete. Kniha je plná akcie, zvratov, romantických situácií a rozhodne ju oživila aj detektívka – teda hľadanie vraha kráľovnej. Dej je nabitý, neustále sa niečo deje, všetko do seba zapadá ako skladačka. Lissa kandiduje za kráľovnú, musí zložiť skúšky ale pri tom ju trápi aj to, že Rose je na míle vzdialená (čo sa ešte nikdy nestalo), hľadanie ďalšieho z rodu Dragomírovcov, Rose s Dimitrim si k sebe znovu nachádzajú cestu, a tak sa Rose musí rozhodnúť… Dimitri alebo Adrian?

Richelle Mead obdivujem aj za to, že si jej postavy udržali svoju tvár a charakter od prvej vety až do poslednej.
Rose je naďalej divoká a oddaná ale počas svojho putovania šiestimi knihami sa priučila aj čaru sebaovládania a trpezlivosti. Ale nebojte sa, stále je to tá istá Rose, ktorej hlášky vás neraz pobavia. Mám taký pocit, že Dimitriho som poriadne spoznala až v tomto diely. Mal omnoho viac priestoru ako v tých predošlých. KonečneRose poriadne vyznal lásku, snažil sa zmieriť so všetkým, čo ako Strigoj napáchal, bol tým istým strážcom ako v prvých troch častiach. Inak povedané, vrátil sa starý dobrý Dimitri.

Autorka má tak skvelý a nenútený štýl písania, že mi tu neprekážal dokonca ani otrepaný ľúbostný trojuholník. Bol prevedený naozaj majstrovsky a ja som Rose naozaj verila, že je nesmierne ťažké sa rozhodnúť. Vlastne vniesol do knihy ešte viac napätia, ktorého tam už beztak bolo naozaj dosť, takže som bola napnutá ako struna až do poslednej vety! 😀

A na záver… už dávno som sa so žiadnou sériou nelúčila tak ťažko ako práve s Vampire Academy. Autorka nám ponúkla skvelé ukončenie série so všetkým, čo k tomu patrí. Pre niektoré postavy to skončilo happyendom, pre iné nie ale taký je život a je vidno, že autorka sa nebojí ísť do toho a priniesť niečo nové a nie až tak obkukané. (A ručím vám za to, že budete na konci naozaj prekvapení!) Za to sa pred ňou skláňam a začínam vážne poškuľovať po jej ďalšej sérii Bloodlines, ktorá je spin-offom k VA. 🙂

• 90%
    Dej - 90%
  • 95%