Recenzie na jednotlivé časti série:

1. Vampýrská Akademie
  2. Mrazivý Polibek
  3. Stínem Políbená
  4. Krvavý Slib
  5. Spoutáni Magií
  6. Poslední Oběť

Vlády se ujímá jaro a Rose Hathawayová by se měla připravovat na maturitní zkoušku. Jenže od nedávného smrtícího souboje se Strigoji se necítí zrovna nejlépe. Trpí nočními můrami, duši jí zaplavuje temný smutek a předznamenává cosi zlověstného. Rose dobře ví, že jí není dovoleno milovat jiného strážce. Že musí především chránit Lissu, poslední princeznu z rodu Dragomirů. Jenže když přijde na krásného Dimitrije Belikova, některá pravidla se prostě musí porušit. Rose své nejlepší kamarádce Lisse lže o svém vztahu k Dimitrijovi, ale jejich přátelství se nyní ocitá v ještě větším ohrožení než kdy předtím. Nesmrtelní vampýři se chtějí pomstít za to, co jim Rose nedávno provedla. Ve strašlivé bitvě, která předčí i nejhorší noční můru, se Rose bude muset rozhodnout mezi dvěma lidmi, na nichž jí záleží nejvíc. Bude ale její volba znamenat, že přežije jen jeden z nich? A pokud ano, bude to Lissa, nebo milovaný Dimitrij?

Tieňom pobozkanú som čítala po niekoľkomesačnej pauze od Upírskej akadémie, a to kvôli tomu, že som bola v kine, pozrieť si filmové spracovanie prvého dielu, ktoré sa mi naozaj pozdávalo. Takže sa dá povedať, že som sa do čítania vrhala s nadšením a musím povedať, že ma táto kniha (napriek mojim vysokým očakávaniam) veľmi milo prekvapila a svojimi majstrovskými zvratmi často krát šokovala alebo aspoň prekvapila.

Rose je v poslednom ročníku a čakajú ju maturity. Na Akadémii sv. Vladimíra pobudne už len chvíľu a z toho šesť týždňov strávi ochraňovaním Lissy vďaka terénnemu výcviku… alebo je možné, že Rose nepriradia Lissu ale iného Moroja?
A aby toho nebolo málo, Rose vída duchov, potom je tu súdny proces s Viktorom, kráľovná Tatiana, ktorá sa neprestajne snaží rozdeliť Lissu a Christiana, dať Lissu dokopy s jej prasynovcom Adrianom, ktorý je tak trochu posadnutý Rose, ktorá je až po uši zaľúbená do Dimitriho… už ste dopletení?

Richelle Mead píše neuveriteľne pútavo a vy máte neskutočný problém knihu pustiť z ruky a venovať sa takým tým bežným veciam ako je jedlo a spánok. Aj keď by sa dalo povedať, že v tejto časti si autorka nechala všetko najlepšie až na úplný záver a dovtedy sa dej tak trochu vliekol. Ale aj napriek tomu som nemala čas nudiť sa, autorka moju myseľ dokonale zamestnávala rôznymi vzťahmi, duchmi, politikou a Rosiným potulovaním sa po Akadémii, kde raz stretne Dimitriho a raz zasa Adriana.
No ale už spomínaný záver prekvapí nejedného fanúšika a zaručene vám vyrazí dych. Autorka dokázala, že ju nezastaví nič a je ochotná zájsť aj do extrémov, čo jej rátam ako plus.

Postavy tejto série považujem za jedne z najlepších, s akými som sa doposiaľ stretla. Všetky sú osobité a výnimočné, veľmi ľahko si ich obľúbite. Aj keď musím poznamenať, že v tejto časti istým spôsobom dospievajú a prehlbujú sa, každá z nich do príbehu zapadá a dokonale ho dopĺňa.
Rose je divoká a obetavá, za Lissu by bez váhania položila život, jej vernosť a láska k Dimitrimu je obdivuhodná. Ich vzťah sa v Tieňom pobozkanej výrazne rozvinul a ja som dostala o poriadne väčšiu dávku romantiky a zaujímavých rozhovorov viac, ako v predošlých častiach.

V tomto diele som si výrazne viac obľúbila aj Lissu a Christiana, vďaka tomu, že sa spočiatku v deji nič výnimočné nedialo, dostali viac priestoru na rozvíjanie. Taktiež ma veľmi zaujal sarkastický, tajomný opilec Adrian, ktorý, podľa mňa, ešte pekne zamieša karty.

Takže rozhodne nečakajte podobne ako ja niekoľko mesiacov, kým sa dokopete k čítaniu Tieňom pobozkanej, lebo… prichádzate o veľa. Tento diel je akýmsi záverečným dielom prvej etapy tejto série a nás čakajú ešte ďalšie tri, ktoré sľubujú ešte viac akcie ako doteraz a pravdupovediac, som veľmi zvedavá ako autorka vykorčuľuje zo situácie, ktorú si na konci tohto dielu vytvorila. Túto knihu, a vlastne celú sériu, jednoznačne odporúčam úplne každému. 🙂

• 90%
    Dej - 90%
  • 95%