Recenzie na jednotlivé časti série:

Poutníkův návrat

Sara Douglass

1. Válečná sekera
  2. Ikarijský zaklínač
  3. Muž z hvězd

Tisíc let žili Achařané poklidným a bohatým životem. Chránily je vysoké, nepřekročitelné hory a Seneschal, bratrstvo, které vyznávalo tajuplnou Cestu pluhu a otevíralo cestu k velkému bohu Artorovi. * Teď je ale bezpečí Acharu ohroženo, probouzí se prastaré proroctví, které předpovídá návrat Zapovězených. Celou zemi svírá nepřirozená zima a Pán ledu, Gorgael, přesouvá armády odporných přízraků a ledových červů na jih. Achar se hroutí pod Gorgaelovým náporem. Vypadá to, že se mu nikdo nemůže postavit. * Faraday, snoubenka acharského Válečného generála, vévody Bornehelda, je stejně vyděšená jako všichni ostatní. Utíká do bezpečí pod ochranou Borneheldova nenáviděného nevlastního bratra Axise, legendárního velitele Sekerníků, a cestou poznává, že historie jejího národa byla založena na lži.

Axis sa definitívne zbavuje okovov Seneschalu a striasa zo seba lži a klamstvá, ktoré v ňom boli zakorenené na základe obrovskej demagógie jeho ľudu. Ibaže kam vlastne patrí? Axis je na pol človek a na pol Ikar a preberá tak dedičstvo po svojom otcovi. Nakoniec sa presvedčil, že Gorgael je veľmi silný protivník a iba zjednotenie národov a rás, môže zabrániť pohrome.

Na Axisovi je ale skvelé, že nejde zbytočne plytvať slovami a snažiť sa presviedčať ostatných o svojej pravde. Na zbytočné reči nie je čas, riadi sa heslom, buď si so mnou alebo proti mne. V druhom dieli sa jeho pragmatickosť a aj jeho negatívne vlastnosti prejavia ešte viac a nie iba jeho poziťívne a tým je to postava veľmi uveriteľná a je to jeden z mojich najobľúbenejších knižných hrdinov.

Rozdiel oproti prvému dielu je obrovský. Keď prvá kniha bola dobrá až veľmi dobrá, tak druhá je fantastická. Tu už ide do tuhého, príbeh už je rozbehnutý, so svetom ste oboznámení a teraz sa môžte pripraviť na skutočnú jazdu. Nudiť sa tu teda skutočne nebudete a s pribúdajúcimi stránkami budete dejom viac a viac pohltení a nebudete sa vedieť odtrhnúť. Autorka si pre nás pripravila niekoľko veľkých a šokujúcich prekvapení a to je ešte nič oproti tomu, čo nás čaká vo finále trilógie.

Záverečný verdikt:
Poutnikuv návrat je pre mňa proste srdcovka a touto knihou si ma sága obrovsky získala a ani pri ďalšom čítaní sa to neotupilo. Z tých 300 kníh, ktoré som prečítal, sa mi 8 krát stalo, že som sa pri čítaní knihy dostal do tranzu a knihu som odložil až nad ránom kým nebola dočítaná a bol som ledva ochotný ísť aspoň na wc. 2 krát to bol Harry Potter, 2x to bol Meč pravdy, potom sa mi to stalo pri druhých dieloch elfov a zimy elfov a potom práve pri druhom a treťom dieli tejto trilógie. U mňa má prvenstvo meč pravdy. Pri druhom mieste sa rozhodujem medzi elfami a týmto a skorej mi to pripadá na poutnikuv návrat. Elfovia majú obrovskú hlavne poslednú tretinu knihy, ale tuto je to od začiatku až do konca proste skvelé.

• 95%
    Hodnotenie - 95%
Sending