Recenzie na jednotlivé časti série:

Poutníkův návrat

Sara Douglass

1. Válečná sekera
  2. Ikarijský zaklínač
  3. Muž z hvězd

Axis je Mužem z hvězd z Proroctví a legendy, jehož osudem je sjednotit tři národy světa. Podle Proroctví porazí Axis svého nevlastního bratra, obnoví Tencendor a najde zrádce ve svém táboře. Proroctví také předpovědělo, že bude muset učinit mnoho rozhodnutí, aby osud naplnil… Zapomnělo se však zmínit o tom, že se bude muset rozhodnout mezi láskou krásné a odvážné Faraday a divoké a úchvatné Azhure.

Axis, muž z hviezd, muž veľkých činov. Vycvičil sa v Ikarijského zaklínača a má moc akú národ Ikarov už dlho nevidel. V spanilej a nekompromisnej jazde zjednotil národy Tencendoru, aby sa tak dokázal postaviť Gorgaelovi ničiteľovi v konečnom súboji. Ibaže to nebude také jednoduché, Gorgael sa zo svojich chýb poučil a ďalšie zlyhanie si už nepripúšťa. Je koniec hlúpej a neorganizovanej mase krvilačných skraelingov, armáda dostala svojho generála a jeho armáda tú Axisovu niekoľkokrát prevyšuje. Aby sa mohol Axis stretnúť s Gorgaelom, tak musí najprv zvládnuť túto prekážku.

Axisov osud bol už dávno napísaný v proroctve, jeho osud ale nie je dopredu daný. Proroctvo je (ako to už býva) nejednoznačné a hovorí aj o možných nástrahách, ktoré ho môžu zničiť. Je jasné, že sa to týka Faraday alebo Azhure a vie to aj Gorgael. Ibaže ktorá je tá pravá, ktorá by mohla priniesť Axisovu porážku? To netuší nikto. Je vidieť že knihu písala žena, je tu silný milostný trojuholník a mnohých úbohý osud Faraday nenechá chladným. Axis ale vie, že úspech v boji proti Gorgaelovi je aj na ramenách Faraday. Cez to všetko ako jej ublížil, dokáže ju ešte presvedčiť, aby mu pomohla?

Okrem Faraday tu máme ale ďalšiu silnú postavu a to Axisovu manželku Azhure. Je to protiklad sladkej Faraday, divoká a temperamentná kráska a matka Axisových detí. Obe ženské postavy prešli obrovským vývojom a obzvlášť pri Azhure to vypadá, že sa autorke mierne vymkla z pod kontroly. Postupne to totiž vypadá, že Axis začína hrať druhé husle a ten pravý záchranca Tencendoru bude Azhure. No ako to nakoniec bude sa nechajte prekvapiť, Azhure ale v poslednom dieli trilógie teda značne rozvíri vody.

Ak vás bavil druhý diel a nestíhali ste hltať rôzne prekvapenia, ktoré si pre vás autorka pripravila, tak ešte neviete čo sa bude diať tu. Intrigy vrcholia, rôzne postavy sa ukážu v pravom svetle a spejú k svojmu predurčeniu a budete čítať s otvorenou pusou. Konca sa nebudete vedieť dočkať, že ako to celé dopadne. Zároveň sa ale budete desiť, nebudete chcieť aby táto kniha niekedy skončila. Dej stále naberá na vyšších obrátkach ( a už ani nebudete chápať ako to vôbec môže byť ešte lepšie ale kniha vás bude stále presviedčať že sa to dá) a smeruje k svojmu koncu. A nemusíte sa báť, koniec nesklame, je veľmi emotívny, autorka udrie na tú správnu strunu a zostanem vám dobrý kameň v žalúdku.

Záverečný verdikt:
Pre mňa topka, síce som si povedal, že 10 má u mňa (zatiaľ) iba Meč pravdy ale tam by som dal 11/10 ak by mi to systém dovolil. Muž z hviezd ale žiadnu chybu nemá, je to kniha skvelá a po Prvom čarodejovom pravidle najlepšia vec akú som kedy čítal. Dúfam, že jedného dňa sa dočkám u nás vydanie druhej trilógie, o žiadnu knihu som neprosil viac. Krásna epická fantasy a že tej epickosti tam teda je. Pri tejto trilógii neváhajte, toto proste nemôže sklamať.

• 100%
    Hodnotenie - 100%
Sending